wrapper

اخبار کوتاه

طراحی سایت
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳.
شمسی :
Fri Apr 19 2024.
میلادی :
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: تیر 1398

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ صراف در حال تکمیل پرونده هستند و ان‌شاءالله تا عید سعید قربان بازار متشکل ارزی با همین تعداد عضو شروع به کار خواهد کرد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه و در آستانه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده است.

دوشنبه, 07 مرداد 1398 ساعت 18:57

وزرا را خواب برد؛ ارزها را آب

رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اسامی ۲۰ شرکت وارد کننده کالا و دارو به عنوان متخلفان ارزی اعلام کرده است

دوشنبه, 07 مرداد 1398 ساعت 18:57

دو محرک افزایشی در بازار سکه

برخی از فعالان باور داشتند، حباب سکه خواه ناخواه باید تخلیه شود؛ در نتیجه از نظر آنها، حرکت ناهماهنگ سکه با دلار چندان غیر‌منتظره نبود و گامی در جهت طبیعی‌تر شدن قیمت سکه‌بازار بود.


لبته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که شماری از فعالان بازار باور دارند در محاسبه حباب سکه نباید مالیات ارزش افزوده را در نظر گرفت. با این حال، بانک مرکزی در حراج‌های حضوری که برگزار کرد، قیمت پایه سکه را در مالیات ارزش افزوده ضرب می‌کرد و به همین دلیل عده دیگری باور دارند، محاسبه مالیات ارزش افزوده برای تعیین ارزش ذاتی سکه ضروری است.
گروهی از فعالان نیز افزایش بهای سکه را به عامل انتظارات نسبت می‌دادند؛ عده‌ای باور داشتند، سکه‌بازان تصور می‌کردند که افت قیمت دلار موقت است، در نتیجه با آن هماهنگ نشدند؛ از همان ساعات ابتدایی روز یکشنبه، قیمت دلار با بالا رفتن وارد محدوده ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان شد، ولی نتوانست در آن پایدار بماند و با افزایش فروش‌ها حتی تا محدوده ۱۲هزار و ۵۰ تومانی عقب‌نشینی کرد. حدود ساعت ۴ بعدازظهر قیمت دلار در بازار داخلی حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان ثبت شد که کاهشی۱۳۰ تومانی نسبت به روز شنبه داشت. این در حالی بود که ارزش حواله درهم حدود ۳ هزار و ۳۳۰ تومان بود که بر اساس آن قیمت دلار در بازار داخلی می‌توانست بالای ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان باشد. شاید یکی از عواملی که انتظار سکه‌بازان برای بازگشت دلار را بالا می‌برد، همین بالا بودن قیمت درهم نسبت به دلار بود.
در‌حالی‌که عده‌ای افزایش سکه در روز یکشنبه را اتفاقی طبیعی به‌منظور تخلیه تدریجی حباب و عده دیگری آن را ناشی از انتظارات بازیگران سکه مبنی بر بازگشت قیمت دلار می‌دانستند، گروه دیگری از فعالان افزایش ارزش سکه را به انتظارات معامله‌گران بازار داخلی در مورد روند اونس جهانی نسبت دادند. به گفته شماری از فعالان، در بازارهای جهانی بیشتر تحلیلگران و معامله‌گران خرد باور دارند که بهای اونس در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت و طبیعی است که این موضوع، در تعیین موقعیت بازیگران بازار داخلی نیز نقش داشته باشد.

صفحه1 از15

درباره ما

بورس سكه بانکی مرادی داراي مجوز پلمپ سكه از اتحاديه صنف طلا و جواهر تهران كد ١١٢ و شماره ثبت 341113 با بيش از نيم قرن سابقه خانوادگي در رسته هاي مختلف طلا و  جواهر سكه و ارز ميباشد . مفتخريم كه اولين وكيوم كننده سكه بانكي در جنوب غرب تهران بزرگ در خدمت عموم هموطنان عزيز در اقصي نقاط كشور باشيم

 

درباره ما

بورس سكه و ارز مرادي با مجوز رسمي از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و داراي مجوز پلمپ سكه از اتحاديه صنف طلا و جواهر تهران كد ١١٢ با بيش از نيم قرن سابقه خانوادگي در رسته هاي مختلف طلا و  جواهر سكه و ارز ميباشد . مفتخريم كه اولين وكيوم كننده سكه بانكي در جنوب غرب تهران بزرگ در خدمت عموم هموطنان عزيز در اقصي نقاط كشور باشيم

روشهای تماس با ما

  • آدرس: تهران ، امام زاده حسن(ع) ، جنب بانک ملی ، پاساژمقدم(بازارچه طلا) پلاک 2
  • تلفن تماس: 55776911 - 55774991 - 55782501 - 55782502 -(021)
  • شماره سامانه پیامک : 5000248480        شماره مویابل : 3218506-0912